۲۸ فروردین ۱۳۹۱، ۱۱:۴۸

شماره پانزدهم نشریه" اسلام در نگاه غرب" منتشر شد

شماره پانزدهم نشریه" اسلام در نگاه غرب" منتشر شد

شماره پانزدهم نشریه " اسلام در نگاه غرب» که به معرفی، نقد و بررسی آخرین آثار منتشر شده به زبان انگلیسی درباره اسلام در جهان غرب می‌پردازد، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ در شماره پانزدهم این ماهنامه که به پدیده «اسلام‌هراسی» اختصاص یافته، ابتدا گزارشی از آخرین کتب منتشره جهان غرب در خصوص این موضوع ارائه شده و سپس به معرفی، نقد و بررسی کتبی با عناوین: " آنها باید متوقف شوند؛ چرا باید اسلام رادیکال را شکست دهیم و چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم، " اسلام‌هراسی و مسأله هویت اسلامی"، "مافیای مسلمان"، " اسلام، شری در پوشش نام خدا"، " اسلام، شب ظلمانی بشریت" ، "گناهکار؛ حکم (محکومیت) هالیوود درباره اعراب بعد از یازده سپتامبر"، "اسلام‌هراسی و ضدیت با فرهنگ آمریکایی"، " اسلام‌هراسی؛ دشمن جلوه دادن مسلمانان"، "رویارویی با اسلام‌هراسی در فعالیت‌های آموزشی" و "اسلام‌هراسی و عواقب آن بر جمعیت جوانان"می پردازد.

در ادامه این شماره چکیده دو رساله دکتری و کارشناسی‌ارشد و همچنین چکیده مقاله‌ای با عنوان «اسلام‌هراسی: واژه‌ای نو برای ترسی کهنه» درج یافته و سپس دو فیلم «از پاریس با عشق» و «جنگ چارلی ویلسون» بررسی شده و در پایان یکی از پایگاه‌های اینترنتی ضداسلامی معرفی شده است.
 
در بخشی از سخن سردبیر آمده است: «پدیده اسلام‌هراسی در دو قرن اخیر که همزمان با مبارزات ضداستعماری و ضداستبدادی ملل مسلمان رشد پیدا کرده است، در واقع نماد دشمنی حکام غیرمسلمان، به خصوص دولتهای استعمارگر غربی با مبارزان و انقلابیون مسلمانی بوده است که نمی‌خواستند سلطه بیگانگان بر سرزمینهای اسلامی را بپذیرند. یهودیان صهیونیست عوامل پیدا و ناپیدای دمیدن بر این آتش کینه و دشمنی میان جهان مسیحیت و جهان اسلام بوده‌اند زیرا آنان همواره سعی داشتند از این آب گل‌آلود به نفع خودشان بهره‌برداری کنند.»
 
نشریه" اسلام در نگاه غرب" از سوی معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی منتشر می شود.
کد خبر 1578106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha